Resumen: [EN] The “Role-Playing” method has proved to be highly effective in the learning process, facilitating the understanding of theoretical contents and stimulating and motivating the students. In order to improve the student motivation, this teaching method has recently been introduced in the lab sessions of aircraft and jet engines maintenance taught in the Aerospace Engineering Bachelor Degree at the Universitat Polit`ecnica de Val`encia. These lab sessions were originally taught with the classical approach consisting of a masterclass followed by an individual search on maintenance catalogues driven by the professor. The extent of the satisfaction and motivation of the student has been assessed by means of surveys conducted at the end of the lab sessions, showing promising results.[ES] El metodo de desempeño de roles o "Role-Playing" ha demostrado ser altamente efectivo en el proceso de enseñanza-aprendizaje, facilitando la comprensión de contenidos teóricos y estimulando y motivando al alumno. Para mejorar la motivación de los alumnos, este método didáctico ha sido introducido recientemente en las clases prácticas de mantenimiento de aeronaves y aerorreactores impartidas en la titulación de Grado en Ingeniería Aeroespacial de la Universitat Politècnica de València. Dichas prácticas eran impartidas originalmente con un enfoque clásico de clase magistral seguido de búsqueda de información en catálogos de mantenimiento de forma individual por parte del alumno y dirigida por el profesor.