Título: Análisis de los resultados del Curso Transversal de Doctorado “Carrera Investigadora”, en formato online
Autor: Ferrando Bataller, Miguel; Cabedo Fabrés, Marta; Antonino Daviu, Eva
Resumen: [EN] The Communication objectives are to present the results of the
implementation of the Massive Online Course of the Doctoral School of UPV
called " Research Career” considerig the planning, development and results.
It is a 2 ECT course, taught from year 2014 (3 editions). The course has been
designed using the tools provided by the UPV, especially PoliformaT and
Polimedia. It has involved an important task of planning and preparation of
contents.
The course is structured in 7 teaching units, each unit has 5 Polimedia,
supplementary material and a multiple-choice test. The delivery rate has
been of one unit per week.
There have been self-assessments of each unit, a discussion forum, work and
a final exam. The results of the evaluation and follow-up surveys give good
indicators.
This is a new experience for an official doctoral level course with online
methodologies. Three year of experience with 91, 110 and 201 students
could serve as a real case and implement a model for other courses and
Masters degree with similar methodologies.[ES] Los Objetivos de la comunicación son presentar los resultados obtenidos enla puesta en marcha del Curso Online de la Escuela de Doctorado de la UPVdenominado "Carrera Investigadora", desde el punto de vista deplanificación, desarrollo y resultados.Se trata de un curso de 2 créditos ECTS, impartido desde el año 2014 (3 ediciones). El curso se ha realizado utilizando las herramientas facilitadaspor la UPV, especialmente PoliformaT y Polimedia. Ha supuesto una tareaimportante de planificación y preparación del material.El curso está estructurado en 7 unidades didácticas, cada unidad cuenta con5 videos en formato polimedia, material complementario de consulta y unexamen. El ritmo de impartición ha sido de una unidad por semana.Se han realizado autoevaluaciones de cada unidad, un foro de debate,trabajo y examen final. Los resultados de la evaluación y las encuestasindican un alto seguimiento del curso.Se trata de un experiencia innovadora para un curso oficial de nivel dedoctorado con metodologías online. Tres años de experiencia con 90 , 110 y201 estudiantes permiten establecer criterios para diseñar otros cursos denivel de Máster con metodologías similares.