Resumen: [EN] This paper presents the planning and results obtained in the subject of
Irrigation Engineering within the degree of Rural and Agrifood Engineering
after the application of active learning- teaching methodologies for two
academic years. Using the case study method students face real situations that
reflect and solve under the guidance of the teacher. The evaluation is done
through a virtual portfolio of each study and the resolution of a case in reduced
groups and the drafting of a final report. The results show a dynamic teaching
methodology that encourages students to reflect and learn about real
situations. Although certain improvements are spelled out in the methodology
presented to be planned in future courses[ES] Esta comunicación presenta la planificación y resultados obtenidos enasignatura de Ingeniería del Riego dentro del grado de IngenieríaAgroalimentaria y del Medio Rural tras la aplicación de metodologías activasde aprendizaje- enseñanza durante dos cursos académicos. Para ello,mediante el método del caso, los alumnos afrontan situaciones reales quereflexionan y resuelven bajo las directrices del profesor. La evaluación serealiza a través de un portafolio virtual de cada estudio y con la resolución deun caso en grupo y la redacción de un informe final. Los resultados muestranuna metodología docente dinámica que motiva al alumno a reflexionar yaprender sobre situaciones reales, aunque se puntualizan ciertas mejoras enla metodología presentada que se planificaran en próximos cursos.