Resumen: [EN] The teaching experience on the subject of Engineering Thermodynamics and Fundamentals of Heat Transfer is presented for three Bachelor studies taught at the School of Engineering and Architecture of the University of Zaragoza (EINA): Degree in Industrial Technology Engineering (S3), Degree in Electrical Engineering (S3) and Degree in Electronic and Automatic Engineering (S4). Specifically, the comparison is made between face-to-face teaching prior to confinement and the remote teaching to which the University has been forced by the COVID-19 pandemic since the academic year 2019-2020. Under this scenario, the usefulness of different pedagogical approaches and technological tools is analyzed, with special emphasis on those that have provided the best results and can be used also for attendance teaching.[EN] En el presente trabajo, se recoge la experiencia en la impartición de la asignatura de Termodinámica Técnica y Fundamentos de Transmisión de Calor en tres grados impartidos en la Escuela de Ingeniería y Arquitectura de la Universidad de Zaragoza (EINA): Grado en Ingeniería de Tecnologías Industriales (S3), Grado en Ingeniería Eléctrica (S3) y Grado en Ingeniería Electrónica y Automática (S4). Concretamente, se realiza la comparación entre la docencia presencial previa al confinamiento y la docencia telemática a la que la Universidad se ha visto forzada por la pandemia de COVID-19 desde el curso 2019-2020. Bajo este escenario, se analiza la utilidad de diferentes enfoques pedagógicos y herramientas tecnológicas, haciendo especial énfasis en aquellas que han proporcionado mejores resultados y que pueden utilizarse tanto en docencia telemática como presencial.