Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Grafiá Sales, José Vicente | es_ES |
dc.contributor.advisor | Llavería Arasa, Pedro | es_ES |
dc.contributor.author | Ribes Castellà, Roman | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-10-07T09:38:42Z | |
dc.date.available | 2024-10-07T09:38:42Z | |
dc.date.created | 2024-09-06 | es_ES |
dc.date.issued | 2024-10-07 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/209407 | |
dc.description.abstract | [ES] En aquest treball de fi de grau* (TFG*) es presenta l estudi d un tríptic efectuat en oli sobre tauler autor desconegut de escola aragonesa al primer quart del segle XVI ubicada actualment al Palau Ducal dels Borja de Gandia podent ser l àtic de un retaule gòtic. Es desconeix d on prové aquest tríptic, en aquesta època l estudiós Miquel Batllori va mediar moltes donacions d obres i mobiliari després dels anys d abandonament del Palau Ducal de Gandia i passar a ser propietat dels Jesuites. El tríptic s organitza en tres tables policromades de 55x31 Cm cada una. Organitzades de esquerra a dreta tenim les imatges de la Mare de deu amb el mant blau fosc, en la central es troba el Crist eixint del sepulcre amb llagues a les mans i la ferida de la costella, per últim, a la dreta la imatge de Sant Joan amb el mant púrpura. L estat de conservació de l obra es el motiu de l estudi històric, iconogràfic i tècnic, on es poden apreciar a primera vista forats de xilòfags (ja exterminats) que junt amb la deformació de les tables de madera es pot veure la paret a través dels forats, claus per el guardapols, caragols en el tauler de la Dolorosa, escletxes en la pintura pel moviment de la madera, craquejat d estar exposat a altes temperatures, cremaes, neteja parcial del barnús en la part inferior del tauler del crist, xorrolls de cera, faltants de pintura, faltants del suport per agents xilòfags i per mala manipulació de l obra , cremades en la part inferior del tríptic, repintat de bol sense daurar L objectiu d aquest treball es fer un estudi i un pla d intervenció i conservació que s ajuste a les necessitats de l obra recuperant la seua correcta lectura i garantir la preservació d aquesta el màxim possible. | es_ES |
dc.format.extent | 45 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Tríptic | es_ES |
dc.subject | Dorat | es_ES |
dc.subject | Policromia | es_ES |
dc.subject | Palau Ducal dels Borja | es_ES |
dc.subject | Gandía | es_ES |
dc.subject.classification | ESCULTURA | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Conservación y Restauración de Bienes Culturales-Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.title | Estudi i proposta de intervenció del triptic de Crist en Patiens amb Sant Joan i la Dolorosa | es_ES |
dc.title.alternative | Estudio y propuesta de intervención del tríptico de Cristo en patiens con San Juan y la Dolorosa del palacio ducal de los Borja | es_ES |
dc.title.alternative | Study and proposal for intervention of the triptych of Christ patiens with Saint John and the Dolorosa, from the Ducal Palace of the Borja | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales - Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Ribes Castellà, R. (2024). Estudi i proposta de intervenció del triptic de Crist en Patiens amb Sant Joan i la Dolorosa. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/209407 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\165365 | es_ES |