Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Prado, Gilbertto![]() |
es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-07-12T11:08:28Z | |
dc.date.available | 2017-07-12T11:08:28Z | |
dc.date.issued | 2017-07-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/85013 | |
dc.description.abstract | [EN] The Poéticas Digitaisgroup was created in 2002 at the Visual Arts Department at Communication and Arts School at University of São Paulo as a multidisciplinary group to promote the development of experimental projects and a reflection on the impact of new technologies in the field of arts. The group is an unfolding of the wAwRwT project started by Gilbertto Prado in 1995 and its participants are artists, researchers and students, with vary in each project. The purpose of this paper is to present some recent projects developed by Gilbertto Prado and the Poéticas Digitais group related to the theme of environment and flow, visible and invisible forces, and how to dialog with the construction of the context, in which the public is part of a large collaborative system related to the environment. The discussed projects are: “Ø25 - Quarto Lago” (Ø25 - Fourth Lake), 2013) and “Caixa dos Horizontes Possíveis” (The Possible Horizons Box) from 2014 | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El Grupo Poéticas Digitais fue creado el 2002 en el Departamento de Artes Plásticas de ECA-USP con la intención de generar un núcleo multidisciplinario, promoviendo el desarrollo de proyectos experimentales y la reflexión sobre el impacto de las nuevas tecnologías en el campo de las artes. El Grupo es un despliegue del proyecto wAwRwT iniciado en 1995 y tiene como participantes profesores, artistas, investigadores y estudiantes. El objetivo de esta comunicación es presentar algunas experiencias recientes desarrollados por Gilbertto Prado y el grupo Poéticas Digitais relacionados con el tema de las fuerzas visibles e invisibles y cómo dialogar con la construcción del contexto en el que el público es parte de un gran sistema colaborativo relacionado con el medio ambiente. Los proyectos discutidos son: "Ø25 - Cuarto Lago" (2013) y "Caja de los Horizontes Posibles" (2014). | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales | |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Instalación interactiva | es_ES |
dc.subject | Medio ambiente | es_ES |
dc.subject | Arte en red | es_ES |
dc.subject | Nuevos medios | es_ES |
dc.subject | Interactive installation | es_ES |
dc.subject | Environment | es_ES |
dc.subject | Network art | es_ES |
dc.subject | Media art | es_ES |
dc.subject | New media | es_ES |
dc.title | Grupo Poéticas Digitais: Dialogo y Medio Ambiente | es_ES |
dc.title.alternative | Poéticas Digitais Group: Dialog and Environment | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-07-12T10:40:02Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/aniav.2017.7820 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Prado, G. (2017). Grupo Poéticas Digitais: Dialogo y Medio Ambiente. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (1):47-58. https://doi.org/10.4995/aniav.2017.7820 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/aniav.2017.7820 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 47 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 58 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 2530-9986 | |
dc.description.references | Latour, B.; Hermant,E. (1998) Paris: Ville Invisible/Paris: invisible city. Paris: Virtualbook | es_ES |
dc.description.references | Machado, A. (2001). O quarto iconoclasmo e outros ensaios Hereges, Rio de Janeiro : Editora Rios Ambiciosos | es_ES |
dc.description.references | Mello, C. (2008). Extremidades do Vídeo. São Paulo: Senac | es_ES |
dc.description.references | O'rourke, K. (2013). Walking and Mapping: artists as cartographers. Massachussetts: MIT Press | es_ES |
dc.description.references | O’Rourke, K. (1991). «City Portraits»: An Experience in the Interactive Transmission of Imagination. Leonardo, 24(2), 215. doi:10.2307/1575302 | es_ES |
dc.description.references | Prado, G. (2003). Arte telemática: dos intercâmbios pontuais aos ambientes virtuais multiusuário. São Paulo, SP: Itaú Cultural | es_ES |
dc.description.references | Prado, G. (2004). Artistic Experiments on Telematic Nets: Recent Experiments in Multi-User Virtual Environments in Brazil. Leonardo, 37(4), 297-302. doi:10.1162/0024094041724481 | es_ES |
dc.description.references | Prado, G. (2013a). Digital Art, Dialogues and Process. Possible Futures: Art, Museums And Digital Archives (org. Ana Gonçalves Magalhães; Giselle Beiguelman), São Paulo: Ed. Peirópolis, pp. 114-128 | es_ES |