Resumen: [EN] We present the results of a teaching and innovation project aiming at increasing the performance and self-efficacy of students academic writing. Situational motivation was also analyzed. It was conducted at Universidad de Zaragoza. Following a pre-post-intervention experimental design, self-efficacy, situational motivation and academic writing performance has been evaluated. In the first part of the project, two videos were designed to cover the key competences to be acquired by the students. The videos were recorded using power point and review questions were inserted in them via Ed-puzzle platform. Students watched these videos and, to put the knowledge acquired through the videos into practice, they were offered a practical, two hours long lesson. The project was also supported by Facebook, where students had access to materials, performed practical activities and receibed feedback. Our findings show that students perceive themselves as more effective at the end of the program. In addition, a considerable improvement in the quality of their academic writing abilities has been observed. Finaly, an increase of intrinsic motivation has been seen after participating in the innovation project.[ES] Presentamos los resultados de un proyecto de innovación docente cuyo objetivo fue aumentar la autoeficacia y el rendimiento en redacción académica de los estudiantes de magisterio. La motivación situacional también fue analizada. Se realizó en la Universidad de Zaragoza. Después de un diseño experimental pre-post intervención, se evaluó la autoeficacia, la motivación situacional y el rendimiento en redacción académica. En la primera parte del proyecto, se diseñaron dos videos para cubrir las competencias clave que debían adquirir los estudiantes. Los videos se grabaron usando power point y las preguntas de revisión se insertaron en ellos a través de la plataforma Ed-puzzle. Los estudiantes vieron estos videos y, para poner en práctica el conocimiento adquirido a través de los videos, realizaron una lección práctica de dos horas de duración. El proyecto también fue apoyado por Facebook, donde los estudiantes tenían acceso a materiales, realizaban actividades prácticas y recibían comentarios. Nuestros hallazgos muestran que los estudiantes se perciben a sí mismos como más efectivos al final del programa. Además, se ha observado una mejora considerable en la calidad de sus habilidades de escritura académica. Finalmente, se ha visto un aumento de la motivación intrínseca después de participar en el proyecto de innovación.